sonax

شما با این کارها ماشین‌تان را می‌کشید!!

به این فکر کردید که کارهایی که به صورت معمول با ماشین‌تان انجام می دهید ممکنه چه آسیبی به آن بزند؟ یا تاکنون گرفتار سرطانی به نام ماشین شده‌اید؟

 

این را باید بدانید داشتن یک ماشین به چگونگی رسیدگی و مواظبت شما از وسیله نقلیه تان می تواند به یک رویا یا یک کابوس تبدیل شود. در این تاپیک، ما شش موردی که بیشتر راننده‌ها، آن ها را انجام می دهند و باعث آسیب رساندن به خودرویشان می‌شوند را خواهیم گفت.

شما با این کارها ماشین‌تان را می‌کشید!!

شما با این کارها ماشین‌تان را می‌کشید!!

1) نادیده گرفتن چراغ چک موتور

نادیده گرفتن چراغ چک وقتی روشن شده، نتیجه ای جدی و وخیم برای موتور ایجاد می کند که در این صورت، تعمیرات سخت و هزینه بری را به همراه دارد. حداقل، چراغ هشدار شما را هوشیار می کند که مشکلی برای موتور وجود دارد. همچنین مشکل ایجاد شده برای موتور ماشین شما، در مصرف سوخت‌ نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

اهمیت ندادن به میزان و تغییرات مایعات و فیلترها

2) اهمیت ندادن به میزان و تغییرات مایعات و فیلترها

باید بدانید که خیلی از مایعات برای عملکرد و محافظت از سیستم ها و اجزای وسیله نقلیه ضروری هستند. چک کردن سطح مایعات به صورت منظم، همراه با فیلترها، به مطمئن شدن کارکرد وسیله نقلیه تان کمک می کند و دقت نسبت به این موارد طول عمر وسیله نقلیه تان را افزایش می دهد.

 

 

 

 

 

شما با این کارها ماشین‌تان را می‌کشید!!

 

3) غفلت از تایرها

شما باید لاستیک های ماشین‌تان را به دفعات بررسی کنید تا از میزان باد و ضربه به آن ها آگاه شوید. اهمیت ندادن به لاسیتک ها باعث می شود تا آن ها تحت فشار باشند. تایرهای تحت فشار به سرعت فرسوده می شوند، در این صورت شما باید به فکر جایگزین کردن آن ها باشید. همچنین تایرهای فرسوده تاثیر منفی روی ایمنی شما، بنزین و کارکرد خودرویتان خواهد گذاشت.

 

 

 

 

شما با این کارها ماشین‌تان را می‌کشید!!

 

4) نداشتن یک برنامه مشخص برای سرویس ماشین

خیلی از قسمت ها و اجزای ماشین کهنه و فرسوده می شوند یا بعد از مصرف زیاد معیوب خواهند شد. وسایل نقلیه به طور معمول باید مرتبا چک شوند تا کارایی آن ها به صورت بهینه باشند.

 

 

 

 

شما با این کارها ماشین‌تان را می‌کشید!!

 

5) تمیز نکردن ماشین

وقتی ماشین‌تان را به مدت زیادی نمی‌شویید و آن را تمیز نمی‌کنید، تجمعی از مواد شیمیایی مخرب و لکه های مختلف را در ماشین‌تان خواهید داشت. این مواد شیمیایی و لکه ها پتانسیل زنگ زدن را افزایش می دهد. همچنین موقعی که ماشین‌تان کثیف است، هنگام رانندگی دید مناسبی نخواهید داشت که ایمن بودن شما را کاهش می دهد.

 

 

 

شما با این کارها ماشین‌تان را می‌کشید!!

 

6) رعایت قوانین و اصول رانندگی

شرایط آب و هوایی، ترافیک و توقف و گاز دادن، جاده های ناهموار یا بارهای سنگین روی سلامت ماشین شما تاثیر زیادی دارد که گاهی شرایط رانندگی را سخت و محدود می کند. با این حال، شما می توانید رانندگی هوشمند داشته باشید و مصرف بنزینتان را پایین بیاورید.
شما می توانید با مشاهده میزان سرعتتان و تنظیم آن، دوری از رانندگی تهاجمی، بیرون ریختن و تخلیه وسایل غیرضروری از ماشین و نگهداری و تنظیم خودریتان به درستی، رانندگی مطمئن‌ای داشته باشید و از آسیب رسیدن به خودرویتان جلوگیری کنید.

 

 

 

 

اکثرا مراقبت و نگهداری از ماشین برای صاحبان خودروها، اهمیت بالایی ندارد و این موارد حتی ساده را در اولویت قرار نمی دهند. شما نمی دانید یا درک نمی کنید، کارهایی که انجام می دهید چه تاثیر منفی‌ای روی کارکرد، سلامت و ارزش ماشین‌هایتان می گذارد. به گفته یکی از مشاوران و مدیران مراقبت و نگهداری از ماشین: «تعمیر و نگهداری خودرو به طور مرتب، باعث هدر نرفتن، نگهداری و افزایش پول و سرمایه‌تان می شود. دوری کردن از دردسر و حفاظت از خودرویتان، یک نوع سرمایه گذاری است.»

 

منبع: carcare.org

X